ロケーションベース エンターテインメント市場規模、シェア、競争環境、トレンド分析レポート:技術別(仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実)、用途別(遊園地、テーマ型エンターテインメント施設、アーケード)、エンドユーザー別(ファミリー、法人グループ): 2025年から2033年までの機会分析および業界予測

レポートID : ROJP0625694  |  最終更新 : 2025年06月  |  フォーマット :  :   : 

Location-Based Entertainment Market Report - Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis (Hardware| Software & App Development| Content Creators| Service Providers| End-users| Network Providers)

5. MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Spending on Games and Video Content Pushes the Growth of the Market
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 High-budget Infrastructure May Impede the Growth of the Market
  • 5.2 Market Opportunity
    • 5.2.1 Rapid Technological Innovations Pushes the Growth of the Market

6. TECHNOLOGY SNAPSHOT AND KEY MARKET TRENDS

  • 6.1 Evolution of Location-Based Entertainment
  • 6.2 Emerging use-cases of Location-Based Entertainment
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 Tourism
    • 6.2.3 Employee Training among others
  • 6.3 Criteria for Developing a Location-Based AR App

7. MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Technology
    • 7.1.1 Virtual Reality (VR)
    • 7.1.2 Augmented Reality (AR)
    • 7.1.3 Mixed Reality
  • 7.2 By Application
    • 7.2.1 Amusement Parks
    • 7.2.2 Themed Entertainment Venues
    • 7.2.3 Arcades
  • 7.3 By End User 
    • 7.3.1 Families
    • 7.3.2 Corporate Groups
  • 7.4 By Geography
    • 7.4.1 United States
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 China
    • 7.4.4 Rest of the World

8. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles - Hardware and Software/Platform Providers
    • 8.1.1 Oculus VR Inc. (Acquired by Meta)
    • 8.1.2 HTC Vive Tech Corporation
    • 8.1.3 Samsung Electronics
    • 8.1.4 Sony Interactive Entertainment Europe Limited
    • 8.1.5 Wikitude
  • 8.2 Company Profiles - Service providers
    • 8.2.1 Cineplex Inc.
    • 8.2.2 Dark Slope Studios
    • 8.2.3 Dreamscape Immersive
    • 8.2.4 Hologate
    • 8.2.5 Illumination Entertainment
    • 8.2.6 LEGOLAND
    • 8.2.7 Lionsgate Entertainment
    • 8.2.8 Merlin Entertainments
    • 8.2.9 Sandbox VR
    • 8.2.10 SeaWorld Entertainment
    • 8.2.11 The VOID
    • 8.2.12 The Walt Disney Company
    • 8.2.13 Two Bit Circus
    • 8.2.14 Universal Studios
    • 8.2.15 Zero Latency VR
    • 8.2.16 Others

9. INVESTMENT ANALYSIS

10. FUTURE OF THE MARKET

Booklet
  • 最終更新 :
    Jun-2025
  • 予想年 :
    2025年~2033年
  • 納期 :
    即日から翌営業日

レポート言語: 英語、日本語

   無料サンプルを入手する arrow icn

この無料サンプルには、トレンド分析から推定・予測まで、さまざまなデータが含まれています。

お問い合わせ

マルチレポートプラン
必要なレポート数に応じて、カスタマイズされたプランをご提供します.
2024年の予算を無駄にしないでください!
残りの予算を活用して、将来の成功を確かなものにしましょう。

データに基づく貴重な洞察で、2025年を力強くスタートさせてください。